Métiers :
Secteur :
Lieux :
France
Conditions :
L'entreprise : Groupe ACCOR
Accor est un leader mondial de l'hôtellerie, fort de plus de 5 000 hôtels et de 10 000 espaces de restauration et bars implantés dans 110 pays. Le groupe déploie un écosystème hôtelier pleinement intégré, qui compte parmi les plus diversifiés du secteur. Celui-ci associe des enseignes de luxe et haut de gamme à des offres milieu de gamme et économiques, adossées à des concepts lifestyle exclusifs, lieux de spectacle et de divertissement, vie nocturne, restaurants et bars, résidences privées, hébergements partagés, services de conciergerie, espaces de co-working... Accor dispose ainsi d'un portefeuille de marques incomparables, animé par quelque 300 000 collaborateurs à travers le monde. Plus de 65 millions de membres bénéficient par ailleurs du programme de fidélité complet du groupe, ALL - Accor Live Limitless, le compagnon lifestyle du quotidien, qui donne accès à un large éventail de récompenses, de services et d'expériences. Le groupe s'attache en outre, au travers de ses initiatives Planet 21 - Acting Here, Accor Solidarity, RiiSE et ALL Heartist Fund initiatives, à agir concrètement en matière d'éthique et d'intégrité professionnelle, de tourisme responsable, de développement durable, d'engagement solidaire, de diversité et d'inclusion.
Description du poste
Job Description
KEY OPERATIONAL RESPONSIBILITIES
Financial
Achieve business targets by managing the hotel total revenue and Market share, develop where possible sales through TARS connected channels, in favour of hotel direct channels.
Operational
Define and implement the hotel sales strategy in accordance with the country/brand global strategy
Identify business opportunities and ensure clients loyalty in the hotel through the promotion and enrolment to Accor loyalty programs.
Business plan /Analysis
Track, analyse and report business trends in the market with some appropriate recommendations for new opportunities through the use of ANAIS.
Team Management
Manage sales team (in the hotel): set objectives and targets, analyze and optimize outcomes. Ensure training and competencies development.
Shadowing new joiners in the Sales Team.
General Duty
Ensure that a "Sales culture & performance" is spread in the hotel, through the participation in Sales & Revenue meetings and regular information provided to the hotel teams.
Qualify client's needs; expectations and directions to define the value proposition to be delivered and the partnership possibilities.
Develop close relationships with clients, e-partners and key decisions makers to increase Accor's weight/position.